
Käytetyt Teknologiat
Palvelinalusta – MS Windows Server
Asiakasympäristö / Sovelluspalvelin – MS Windows 7
Teknologiat – MS.NET 4.5, WPF, WCF
Ohjelmointikieli – C#
Tietokanta – MS SQL Server 2008 R2
Kehitysympäristö – MS Visual Studio 2012
Kuvaus
Hätäkeskusten järjestelmä on ohjelmistoratkaisu, joka on suunniteltu yksinkertaistamaan ja nopeuttamaan valvontahuoneen käyttäjien päivittäisiä tehtäviä. Se parantaa yhteydenpitoa hätäajoneuvojen, esim. ambulanssien, lentokoneiden, alusten tai helikoptereiden kanssa, tarjoamalla nopeamman tavan tiedon luomiseen ja jakamiseen. Jokaisesta puhelusta järjestelmä luo uuden tehtävän, jossa operaattorit voivat ilmoittaa erilaisia hätätilanteen yksityiskohtia, kuten nouto-osoitteen ja kohdeosoitteen jne. Jotta pelastushenkilökunnalle on hyvät valmiudet avun antamiseen, ratkaisu tarjoaa luettelot ja ohjeet erilaisista sairauksista ja asiat jotka pitää kysyä ja/tai tarkistaa. Operaattorit voivat valita tarvitsemansa tiedon helposti ja tallettaa havainnot ja vastaukset luetteloon. Tämän ratkaisun avulla hätäpuhelujen käsittely on nopeutunut merkittävästi joka osaltaan estää puhelujen ruuhkautumista.
Lopputulos
Päivitetty järjestelmä on kattava ratkaisu ja työkalu, jolla on tärkeä rooli prosessissa. Ennen ilman tätä työkalua, soittajat piti haastatella joka vei paljon aikaa – operaattorien piti kirjoittaa muistiin ja kirjoittaa sitten tiedot lähettääkseen ne ambulansseille. Uusi järjestelmä vähentää merkittävästi puhelun käsittelyaikaa pudotusvalikoilla ja vastausluetteloilla. Järjestelmäm ansiosta, että tehokkuus ja nopeus parani kaikissa vaiheissa puhelujen vastaanottamisesta potilaiden kuljettamiseen sairaalaan.